Tema
Prikupljanje dijagnostičkih logova za analizu problema u radu sljedećih dijelova sustava:
• ESET Protect (EPx) server / konzola
• ERAAgent
• Endpoint / File Security / Server Security / Mail Security
• Komunikacija između računala u mreži
• Komunikacija s računalima na Internetu
• Komunikacija s ESET-ovim serverima na Internetu
Uvod
Najbrži načini da ustanovite utječe li vaša konfiguracija ili konfiguracija vaše mreže na ponašanje pojedinih dijelova ESET-ova sustava:
• Provjerite ima li problematično računalo (ili grupa) isto mrežno okruženje (isti segment, gateway, proxy, firewall profil, …)
• Izdvojite problematično računalo iz mreže (fizički ili ga spojite na “hotspot”)
• Izdvojite EPx iz mreže (fizički ili ga spojite na “hotspot”)
• Instalirajte probno okruženje “od nule” i isprobajte; ako se problem ne pojavljuje – kopirajte postavke sustava jednu po jednu dok ne nađete koja stavka ga uzrokuje
Postupak – Kratko (tl;dr)
Ako gornji testovi ne daju rezultat i problemi se i dalje pojavljuju – prikupite dnevnike programa iz popisa u nastavku i nastojat ćemo u njima pronaći uzrok.
A. Postupak – Detaljno
Poželjno je da odaberete barem dva klijenta s kojima ima problema.
[A1] Postavite EPx tako da zapisuje “Trace” razinu događaja
(v.→sl. EPx server – Trace log)
[A2] Postavite policy ERAAgenta za testirane klijente tako da zapisuje “Trace” razinu događaja
(v.→sl. ERA Agent – Trace log)
[A3] Postavite policy Endpoint za testirane klijente tako da bilježi dijagnostičke zapise u dnevnik
(v.→sl. Endpoint – Diagnostic log)
[A4] Uključite odgovarajuće napredne dnevnike
(v.→sl. Endpoint – Advanced log)
[A5] Pokrenite Wireshark
(https://support.eset.com/en/kb6446-how-to-create-wireshark-log)
[A6] Uključite dijagnostičko logiranje i na firewallu, proksiju, .. perimetra
[A7] Zapišite točan datum i vrijeme pokretanja testa
[A8] [v.A9!] Pokrenite proceduru koja dovodi do problema:
Npr. pošaljite instalacijski task ili pošaljite task za aktiviranje programa (ili to učinite na računalu) i sl.
Ako ne možete po želji “isprovocirati” pojavu problema, pričekajte da se pojavi.
[A9] Obavezno zapišite točno vrijeme pojave problema! Logovi sadrže gigabajte teksta i nije moguće pronaći gdje se pojavio problem ako ne znamo točno vrijeme jer i svako potpuno funkcionalno računalo i program imaju tisuće poruka o pogreškama, a koje nikako ne utječu na rad
[A10] Isključite trace, diagnostic, advanced zapisivanje
[A11] Zaustavite Wireshark
(v.→[B4]!)
B. Razno
[B1] Prikupite zapise programa ESETLogCollector sa EPx servera
(https://www.nod32.com.hr/podrska/kb8275)
[B2] Prikupite zapise programa ESETLogCollector sa klijenata
(https://www.nod32.com.hr/podrska/kb8275)
[B3] Izvezite policyje za ERAAgenta i Endpoint
(https://www.youtube.com/watch?v=lYiQsREEEJw)
[B4] Spremite Wireshark zapise u dva oblika – .pcapng i .csv (bilo je više slučajeva da Wireshark nije dobro zatvorio datoteke, pa su testovi “propali”)
[B5] Spremite zapise firewalla, proksija perimetra
• Datoteke spremite u ZIP, 7z, RAR, … ili nekom drugom općeprihvaćenom obliku komprimirane arhive s lozinkom
• Označite ih jasno da znamo koji paket pripada kojem računalu
• Priložite točno vrijeme pokretanja testa (i vrijeme pojave problema ako je bio vidljiv)
• Spremite na svoj cloud disk ili na naš FTP (zatražite podatke ako već unaprijed nismo dogovorili)
• Pošaljite nam link kako bismo preuzeli paket
• Pošaljite nam i lozinku za arhive
Slike
• EPx arhitektura

Video
.
dijagnostika xdiagx xtrblshtx xepxx xep8x xesmcx xerax diag xepxdiagx epxdiag xtroubleshootingx