Tema
- Nakon čišćenja računala od malicioznih programa ili neželjenih aplikacija postavke web preglednika na računalu ostale su promijenjene i ne možete ih vratiti u prethodno stanje
- Želite vratiti postavke web preglednika na inicijalno stanje
Detalji
Maliciozni programi ili neželjene aplikacije prilikom instalacije vrlo često mijenjaju postavke web preglednika – početnu stranicu, tražilice (search engines), ostavljaju različite dodatke (Add-On).
Ovo ne možete ukloniti nakon uklanjanja malicioznih programa ili neželjenih aplikacija, a predstavlja prijetnju po sigurnost računala i vaših privatnih podataka.
Važno
Prije promjena napravite backup preglednika (favoriti / bookmarks, passwordi, … i druge bitne stavke).
Rješenje
Na našim prostorima u najčešćoj uporabi su sljedeći web preglednici: Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, te Safari (samo za za korisnike Apple macOS računala), stoga ćemo ovdje navesti upute samo za te web preglednike.
Za ostale, manje korištene web preglednike, molimo da se obratite na sustave podrške tih web preglednika.
Za vraćanje postavki svakog od tih web preglednika kliknite na odgovarajući link ovdje ispod:
- vraćanje postavki Internet Explorera u početno stanje (ako još koristite IExplorer – tu je vjerojatno i uzrok problema)
- vraćanje postavki Microsoft Edge u početno stanje
- vraćanje postavki Mozilla Firefoxa u početno stanje
- vraćanje postavki Google Chrome u početno stanje
- vraćanje postavki Safari u početno stanje
- Dodatne upute za provjeru programskih prečaca (schorcut) web preglednika
Internet Explorer
Ako još i radi – nemojte ga koristiti.
Za vraćanje postavki Internet Explorera u početno stanje možete upotrijebiti jednu od dolje ponuđene dvije opcije (obje opcije mogu se koristiti za sve od Microsofta podržane verzije Internet Explorera) :
Opcija 1
U okviru Internet Explorera (ako se taj web preglednik može otvoriti):
- Otvorite Internet Explorer
- U IE meniju kliknite na Alati,
odaberite → Internetske mogućnosti
Slika 1-1 - Odaberite karticu Dodatno
- Tamo kliknite na Vrati dodatne postavke
- Kliknite na Primijeni da potvrdite ove promjene
- Restartajte računalo
- Ponovno pokrenite Internet Explorer.
Sada bi sve trebalo biti u redu.
Ako ovo ne pomogne pogledajte na Dopunu ovih uputa.
Opcija 2
Putem Control Panela. Ova opcija u pravilu upotrebljava se ako ne možete otvoriti Internet Explorer, ili ako unutar Internet Explorera ne možete otvoriti Tools -> Internet Options.
- Pritisnite kombinaciju tipki (sve tri zajedno u isto vrijeme) CTRl+ALT+DELETE
- U ponuđenom odabiru kliknite na Upravitelj zadataka
- Pod tabom Procesi, zatvorite sve aplikacije Internet Explorer i/ili sve procese imenovane iexplore (pogledajte sliku 1-2) ili slično (iexplor; iexplorer, …).
Nemojte zatvarati proces explorer.exe.
Slika 1-2 - Kliknite na Start Menu
- Kliknite na Control Panel
- Kliknite na Internetske mogućnosti (eng: Internt Options) – pogledajte sliku 1-1
- Kliknite na karticu Dodatno (eng: Advanced)
- Kliknite na “Vrati dodatne postavke” (eng: Reset)
- Restartajte računalo (PC)
- Otvorite Internet Explorer.
Sada bi sve trebalo biti u redu.
Ako ovo ne pomogne pogledajte na Dopunu ovih uputa.
Dopuna:
- Za napredne korisnike, pri vraćanju inicijalnih postavki Internet Explorera može pomoći i dizanje Internet Explorera bez početne stranice i bez ekstenzija.
Naredba za takvo dizanje je: „iexplore.exe -nohome -extoff“, a može se pokrenuti iz komandnolinijskog okružja. - Ako su postavke IE ozbiljno oštećene – oštećeni ili bitno izmijenjeni zapisi u bazi registra (Registry bazi), moguće je da će trebati ukloniti i sve dodatke (Add-ons) i toolbare. Neke toolbare će trebati tražiti i po bazi registra i uklanjati njihove ostatke i tamo, što ne preporučujemo nekvalificiranom osoblju. Preporučujemo da se prije bilo kakvih radova u bazi registra svakako izvrši sigurnosna pohrana (backup) te baze.
- Na žalost, u nekim slučajevima jedino što može pomoći je vratiti restore point Microsoft Windows operativnog sustava. Za detalje vraćanja Restore pointa Microsoft operativnog sustava obratite se sustavu pomoći tvrtke Microsoft
Microsoft Edge
Za vraćanje postavki Edge u početno stanje (samo za Windowse 10 verzije 1709 i noviji):
- U Windowsima kliknite na Start
→ Postavke (Settings)
Slika 2-1 - U Postavkama (Settings) pronađite i kliknite na Aplikacije (Apps) → Aplikacije i značajke (Apps & Features).
Slika 2-2 - U popisu instaliranih aplikacija pronađite Microsoft Edge,
pa tamo kliknite na Napredne opcije (Advanced Options).
Slika 2-3 - Odaberite Repair i dalje pratite upute na ekranu.
(Ako to ne pomogne postupak ponovite s Reset i ponovo pratite upute na ekranu).
Slika 2-4 - Ponovno pokrenite Microsoft Edge.
Sada bi sve trebalo biti u redu.
Mozilla Firefox
Vraćanje postavki (zumiranje, prikazivanje kartica, privatnost, mreža, kodiranje, akcije za preuzimanje datoteka, itd.) je jedan od mnogih postupaka koji mogu biti od pomoći u rješavanju problema pri korištenju Firefoxa.
I ovdje postoje dvije opcije – resetiranje postavki Firefoxa na početno stanje, ili brisanje datoteka postavki.
Ove upute mogu se koristiti za verzije Mozilla Firefox web preglednika veće od 57.
Opcija 1: Resetiranje Firefoxa na inicijalno stanje
Napomena:
Kada koristite opciju resetiranja Firefoxa na inicijalno stanje, zabilješke (Bookmarks), lozinke, kolačići (Cookies) i podaci za automatsko ispunjavanje web formi bit će sačuvani.
Međutim dodaci i teme bit će uklonjeni: otvoreni tabovi, prozori i grupe tabova neće biti spremljeni a postavke bit će resetirane.
- U Firefoxu kliknite na meni, u meniju odaberite Pomoć.
Slika 3-1 - U meniju Pomoć odaberite Rješavanje problema.
Slika 3-2 - Kliknite na Osvježite Firefox.
Slika 3-3 - Potvrdite odabir tako da kliknete na Osvježi Firefox.
Slika 3-4 - Na kraju dobiti ćete poruku Uspjeh!
Slika 3-5
Opcija 2: Brisanje datoteke postavki Firefoxa
- Na vrhu Firefox prozora, kliknite na meni, navigirajte preko podmenija Pomoć i odaberite Rješavanje problema (Slika 3-1 i 3-2)
- U sekciji Osnovne aplikacije, kliknite na Direktorij profila.
Otvoriti će se prozor s datotekama profila.
Slika 3-6 - Zabilježite lokaciju ovog direktorija
Napomena:
Ako ne možete otvoriti ili koristiti Firefox, pratite ove instrukcije kako bi pronašli profil bez da otvorite Firefox
- Za Windows 10/ 8.1
- Otvorite pretragu (eng: search) (pritisnite Windows tipku
+ Q na tipkovnici).
- U polje za pretraživanje upišite %APPDATA%MozillaFirefoxProfiles bez da pritisnete Enter.
Pojaviti će se lista profila - Kliknite na profil s “default” u imenu da otvorite taj profil u novom prozoru.
- Otvorite pretragu (eng: search) (pritisnite Windows tipku
- Za Windows 10/ 8.1
- Za Windows 7 i Vista
- Kliknite na Start i u polje za pretraživanje upišite %APPDATA%MozillaFirefoxProfiles bez da pritisnete Enter. Pojaviti će se lista profila
- Kliknite na profil s “default” u imenu da otvorite taj profil u novom prozoru.
- Navigirajte u Direktorij profila tako da u Firefox prozoru Rješavanje problema kliknete na Otvori mapu.
(ili direktno preko File Explorera, komandnolinijskog okružja ili na neki treći način navigirajte na lokaciju koju ste zabilježili ili zapamtili prema uputama iz točke 3). - Locirajte i obrišite datoteku prefs.js (možete ju i preimenovati u na primjer prefs.jsOLD, kako bi sačuvali staru datoteku postavki kao backup).
Ako pronađete više od jedne datoteke s imenom prefs.js, kao na primjer prefs.js.moztmp ili user.js file, obrišite i njih (ili preimenujte i njih). - Kada to provedite možete zatvoriti prozor profila i restartati ili ponovo otvoriti Firefox.
Dodatak: pokretanje Firefoxa u Safe modu
Za vraćanje postavki Firefoxa u početno stanje može pomoći i pokretanje tog web preglednika u Safe modu.
Postupak je sljedeći:
- Pokrenite komandnolinijsko okružje,
Ako imte 64 bitnu verziju Firefoxa napišite sljedeću naredbu:
“C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe” -safe-mode
Ako imate 32-bitnu verziju Firefoxa upišite ovu naredbu:
“C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe” -safe-mode
potom kliknite na Enter. - Alternativno, držite tipku SHIFT i istovremeno kliknite na Firefoxovu ikonicu na radnoj površini (Desktopu),
pa će vas sustav pitati želite li Firefox pokrenuti u Safe Mode.
Slika 3-7
Google Chrome
Za vraćanje postavki Google Chrome u početno stanje možete upotrijebiti jednu od dolje ponuđene dvije opcije
Napomena: ove upute vrijede za Google Chrome verzije 70 i novije
Opcija 1 – Vraćanje postavki preglednika u izvorne zadane vrijednosti
- Otvorite Google Chrome.
- Kliknite na Google Chrome meni (ikonu s tri točkice) u gornjem desnom kutu preglednika.
Slika 4-1 - Kliknite na “Postavke” ili “Settings”
Slika 4-2 - U tražilicu upišite “Vraćanje” ili “Reset”
- Kliknite na “Vraćanje postavki preglednika na njihove izvorne zadane vrijednosti” ili “Restore settings to their original defaults”
Slika 4-4 - Na kraju potvrdite željenu akciju tako da kliknete na “Vraćanje postavki na zadano” ili “Reset settings?”
Slika 4-5 - U većini slučajeva ovo će ukloniti sve neželjene dodatke (Add-Ons), tražilice (search providers) kao i neželjene početne stranice.
Opcija 2 – Uklanjanje korisničkog profila
- Ako aktivnosit opisane pod Opcija 1 ne pomognu, zatvorite Chrome.
- Otvorite Windows/File Explorer.
- Navigirajte do lokacije C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\Chrome,
tamo preimenujte mapu „User Data” u na primjer „Backup_User_Data” ili “Stari profil korisnika” ili slično. - Po ponovnom pokretanju Chrome će automatski kreirati novi korisnički profil odnosno novu mapu „User Data” i krenuti kao da je prvi puta instaliran.
- Ovo definitivno vraća potpuno inicijalne postavke u Chrome…
Dodatak: pokretanje Chrome u Safe modu
Za vraćanje postavki preglednika Google Chrome u početno stanje može pomoći i pokretanje tog web preglednika ua Safe modu. Postupak je sljedeći:
- Otvorite Run prozor, unutra napišite:
"%ProgramFiles(x86)%\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --incognito --disable-extensions
Slika 4-6
Safari for macOS
U najnovijim verzijama vraćanje postavki web preglednika Safari postao je kompleksan proces. Potrebno je posebno ukloniti povijest (Remove history), očistiti predmemoriju (Clear the cahce), onemogućiti dodatke i ekstenzije, i više.
Zbog toga ovdje dostavljamo samo linkove na neke od korisnijih uputa koje je moguće pronaći na internetu:
- How to fully reset Safari on your Mac (na engleskom)
- How to reset Safari 12.0 defaults (na engleskom)
- How to Reset Safari to Default Settings (na engleskom)
Za sva ostala pitanja vezana uz ovaj problem, korisnicima preporućujemo da se obrate na podršku tvrtke Apple
Provjera programskih prečaca (shortcut) web preglednika
Za provjeru i vraćanje inicijalnih postavki programskih prečaca web preglednika na računalu trebate učiniti sljedeće:
- Kliknite na Start exi, otvorite All programs (Svi programi).
Slika 5-1 - Tamo navigirajte do web preglednika i kada ga locirate, kliknite na njega DESNOM tipkom miša.
- Iz kontekstnog menija odaberite PROPERTIES (Svojstva).
- U Properties prozoru locirajte Target i tamo navigirajte do kraja tog naredbenog retka.
Slika 5-2 - Locirajte sve zapise IZA kraja naziva web preglednika i obrišite ih (Delete)
- Kliknite na Apply (Primijeni)
Ovu akciju ponovite za svaki prečac svakog web preglednika na računalu.
Alternativno, preporučujemo da to isto obavite i za svaku ikonu svakog web preglednika na radnoj površini (Desktopu).
Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja
xresetx xbrowserx xnortx xresetbrowserx default xdefault factory settings xfactory xsettings xtvorničke xpostavke mlwr malware xmlwr xmalware
Ažurirano: 2024-07-30