ESET Online Scanner – često postavljana pitanja

Pitanje

  • Često postavljana pitanja vezana uz ESET Online Scanner

 

Detalji

ESET Online Scanner namijenjen je jednokratnom skeniranju računala (iz okružja web preglednika) na sve tipove prijetnji.
Iako se može pokrenuti iz normalnog načina rada Windows operacijskog sustava, mi preporučujemo da ga pokrećete iz sigurnog načina rada s mrežom (Safe mode with networking) te s administratorskim ovlastima, kako biste obavili potpuno i kvalitetno skeniranje i uklanjanje malicioznih datoteka.
 

Odgovori

 

  1. Gdje mogu pronaći ESET Online Scanner (EOS)?
    Za ilustrirane instrukcije o instalaciji i pokretanju, posjetite članak baze znanja:
    Kako pokrenuti ESET Online Scanner?
  2. Koliko je potrebno da se pokrene ESET Online Scanner?
    ESET Online Scanner će prvo preuzeti najnovije aktualizacije baze podataka virusnih potpisa kako bi osigurao da je detekcija prijetnji važeća.
    Na brzim konekcijama prema Internetu to preuzimanje ne bi smjelo trajati više od nekoliko minuta.
  3. Koji web preglednici su kompatibilni s ESET Online Scannerom?
    ESET Online Scanner neovisan je o web preglednicima i može se pokrenuti iz bilo kojeg web preglednika
  4. Trebam li administratorske ovlasti kada pokrećem ESET Online Scanner u Windows 10, 8.1(8), 7, Vista?
    Kada je ESET Online Scanner pokrenut, pokušava se pokrenuti s administratorskim ovlastima.
    Ako ne možete pokrenuti ESET Online Scanner kao administrator, možete kliknuti na Continue da pokrenete skeniranje, ali tada možda nećete moći ukloniti sve prijetnje.
  5. Trebam li imati omogućen pristup Internetu za pokretanje ESET Online Scanner programa?
    Pristup Internetu neophodan je za preuzimanje nadogradnji modula detekcije. Ako pokušate pokrenuti ESET Online Scanner na računalu bez Internet konekcije, dobiti ćete poruku pogreške “Neuspješna aktualizacija modula” (“Unsuccessful download of module update”).
    Međutim, ESET Online Scanner ima i izvanmrežni način rada (offline mode), tako da ga je moguće pokrenuti u tom načinu rada nakon inicijalne nadogradnje modula prilikom prvog pokretanja – ako prilikom prethodnog zatvaranja ovog programa niste odabrali “Ukloni podatke aplikacije nakon zatvaranja” (“Delete application’s data on closing”).
  6. Zašto se ESET Online Scanner sporo izvršava na mojem računalu?
    Ako imate druge antivirusne, antispyware ili anti-malware programe koje su aktivni na tom računalu, oni mogu presresti skeniranje koje provodi ESET Online Scanner i ometati njegov rad.
    U cilju rješavanja tog problema možete privremeno onemogućiti zaštitu u realnom vremenu drugog sigurnosnog programa prije no što pokrenete ESET Online Scanner.
    Nemojte zaboraviti da to ponovno omogućite po završetku rada ESET Online Scannera.
  7. Koja je razlika između ESET Online Scanner i drugih ESET antivirusnih programa?
    ESET Online Scanner je program koji može provjeriti sustav i ukloniti malware pronađen na računalu, ali budući da se pokreće ručno ne pruža trajnu zaštitu protiv malicioznih programa.
    Nije ga moguće konfigurirati, ne može štititi računalo od novih infekcija malwareom (nema rezidentnu zaštitu).
    Ostali ESET-ovi sigurnosni programi su automatizirani anti-malware programi koji su vrlo konfigurabilni, pružaju višestruke slojeve zaštite protiv malicioznih programa i mogu spriječiti inficiranje računala.
  8. Kako deinstalirati ESET Online Scanner s računala?
    Nakon svakog skeniranja, pružena je opcija za deinstaliranje ESET Online Scanner-a sa svim komponentama.
    Odaberite potvrdni okvir pokraj Ukloni podatke aplikacije nakon zatvaranja (Delete application’s data on close) kako bi automatski pokrenuli deinstalaciju jednom kada skeniranje završi.
    Međutim, ako bilo koje datoteke tijekom skeniranja budu pohranjene u karantenu, ESET Online Scanner mape neće biti obrisane.
    Ručna deinstalacija: obrišite mapu ESETOnlineScanner iz sljedeće lokacije: %userprofile%\appdata\local\eset
  9. Da li ESET Online Scanner sadrži i anti-rootkit tehnologiju?
    Da, ESET Online Scanner sadrži i anti-stealth — ESET-ovu dobro poznatu anti-rootkit tehnologiju korištenu i u drugim ESET sigurnosnim proizvodima.
  10. Da li ESET Online Scanner koristi Live Grid tehnologiju?
    Sustav povratnih informacija uključen je u ESET Online scanner.
  11. Zašto su inficirane datoteke smještene u karantenu (eng: quarantine) nakon završetka skeniranja?
    Sve infiltracije i inficirane datoteke maknute su u karantenu prema inicijalnim postavkama.
    Datoteke u karanteni više ne predstavljaju prijetnju za računalo zato što su pouzdano izolirane od svih dijelova operacijskog sustava.
    Možete izabrati ili da te datoteke vratite iz karantene ili da ih obrišete.

  12. Mogu li iz karantene vratiti datoteke koje je tamo postavio ESET Online Scanner?
    Možete, no pri tome budite apsolutno sigurni da ne vraćate maliciozne datoteke.
    Molimo da za instrukcije o vraćanju datoteka iz karantene pročitate sljedeći članak iz ESET-ove baze znanja (tekst na engleskom): How do I restore files quarantined by the ESET Online Scanner?
  13. Koje su ekvivalentne opcije u drugim ESET sigurnosnim programima prema ESET Online Scanneru?
    ESET Online Scanner izvodi skeniranje kao drugi ESET sigurnosni programi sa ovim opcijama: /boots, /arch, /sfx, /rtp, /adv-heur, /adware, /suspicious, /unsafe i opcionalno /unwanted.
  14. Da li ESET Online Scanner radi s 64-bitnim verzijama Microsoft Windowsa?
    Da, ESET Online Scanner radi s x64 (AMD64 i EMT64) verzijama Microsoft Windowsa.
  15. Što su potencijalno neželjene aplikacije (eng: Potentially Unwanted Applications)?
    Potencijalno neželjene aplikacije su programi koji ne moraju biti maliciozni, no mogu djelovati na performanse, pouzdanost ili ponašanje računala. Takvi programi uobičajeno traže dozvolu za instalaciju. Vrlo često računala će funkcionirati drugačije nakon instalacije potencijalno neželjenih aplikacija. Tipične promjene sastoje se u sljedećem:

    • Novi prozori s reklamama ili porukama upozorenja koje niste ranije viđali pojavljuju se na računalu.
    • Novi procesi instalirani su i pokrenuti na računalu – vrlo često sakriveni su ili maskirani kako bi spriječili njihovo otkrivanje.
    • Računala reagiraju sporo kada izvode normalne operacije koje su prethodno radile korektno. Ta promjena je često izazvana povećanom upotrebom sistemskih resursa od strane potencijalno neželjenih aplikacija.
    • Promjene u rezultatima pretraživanja na webu
    • Možete primijetiti i da računalo pravi neuobičajene konekcije u cilju da isporuči navike surfanja po Internetu ili druge metapodatke udaljenom serveru, kao i da preuzima nove reklame i rezultate pretraživanja bazirane na tim informacijama.
  16. Što su potencijalno nesigurne aplikacije (eng: Potentialy Unsafe Applications)?
    Postoje mnogi legitimni programi koji služe za pojednostavljenje administriranje računala u mreži, no u pogrešnim rukama mogu biti zlouporabljeni za maliciozne svrhe. Zbog toga je ESET kreirao tu specijalnu kategoriju – “Potencijalno nesigurne aplikacije”. ESET-ovi korisnici sada imaju opciju da izaberu da li će tu kategoriju ESET antivirusni program sada detektirati kao prijetnju ili ne. ” Potencijalno nesigurne aplikacije” je klasifikacija koja se koristi za komercijalni legitimni softver. Ta klasifikacija uključuje programe kao što su alati za udaljenu administraciju, aplikacije za probijanje lozinki i key-loggeri (programi koji snimaju svaku tipku koji korisnik pritisne).
    Ako pronađete da se na računalu nalazi (i da je aktivna) potencijalno nesigurna aplikacija (a vi ju niste instalirali), molimo da se savjetujete s administratorom mreže oko njenog uklanjanja, ili da sami uklonite tu aplikaciju.
  17. Kako mogu vidjeti log datoteku iz ESET Online Scannera?
    ESET Online Scanner kreira log datoteku nakon izvršenog skeniranja, koja može biti pregledana ili poslana nama (ili ESET-u) za daljnju analizu.
    Ako želite spremiti log datoteku kliknite na Spremi Dnevnik Skeniranja (Save scan log). Ako rezultate želite vidjeti odmah, kliknite na Prikaži detaljne rezultate (View scan details).
    Ako želite vidjeti tu datoteku nakon zatvaranja ESET Online Scannera, u Windows File Exploreru mora biti omogućena opcija Show hidden files and folders.
    Logovi novih skeniranja dodaju se u postojeće log datoteke (od prethodnih skeniranja).
    Putanja do log datoteke je: C:\users\%userprofile%\appdata\local\temp\log.txt
  18. Mogu li odabrati što će biti skenirano (koji diskovi/mape/datoteke)?
    Da, možete odabrati Prilagođeno skeniranje, nakon čega možete odabrati željene ciljeve skeniranja.
    Za više informacija obratite se na članak baze znanja: Kako mogu pokrenuti ESET Online Scanner?

 

Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja

 

(posljednji puta revidirano 27.03.2020.)
SOLN0405 ID6230 KB6230
https://support.eset.com/en/online-scanner-faq
xeosx xnortx

image_pdf

Author: NORT