TvrtkaPartneri
 

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

   
 
Pretraga Baze Znanja
Traži Opcije
Pitanja i odgovori
Opći savjeti i definicije
Kako vratiti postavke web preglednika na inicijalno stanje

 

Problem

  • Nakon čišćenja računala od malicioznih programa ili neželjenih aplikacija postavke web preglednika na računalu ostale su promijenjene i ne možete ih vratiti u prethodno stanje
  • Želite vratiti postavke web preglednika na inicijalno stanje
  • Naša služba tehničke podrške upozorila vas je na potrebu vraćanja postavki web preglednika u inicijalno stanje

 

Detalji

Maliciozni programi ili neželjene aplikacije prilikom svoje instalacije vrlo često mijenjaju postavke web preglednika - početnu stranicu, tražilice (search engines), ostavljaju različite dodatke (Add-On).
Ovo ne možete ukloniti nakon uklanjanja malicioznih programa ili neželjenih aplikacija, a predstavlja prijetnju po sigurnost računala i vaših privatnih podataka.

 

Rješenje

 

Na našim prostorima u najčešćoj uporabi su sljedeći web preglednici: Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, te Safari (samo za za korisnike Apple macOS računala), stoga ćemo ovdje navesti upute samo za te web preglednike.
Za ostale, manje korištene web preglednike, molimo da se obratite na sustave podrške tih web preglednika.

 

Za vraćanje postavki svakog od tih web preglednika kliknite na odgovarajući link ovdje ispod:

 

Povratak na vrh

 

Internet Explorerr

Za vraćanje postavki Internet Explorera u početno stanje možete upotrijebiti jednu od dolje ponuđene dvije opcije (obje opcije mogu se koristiti za sve od Microsofta podržane verzije Internet Explorera) :

 

Opcija 1unutar Internet Explorera (ako se taj web preglednik može otvoriti):

  1. Otvorite Internet Explorer
     
  2. U IE meniju kliknite na Alati,
    odaberite  → Internetske mogućnosti

    Slika 1-1

  3. Odaberite karticu Dodatno
     
  4. Tamo kliknite na Vrati dodatne postavke
     
  5. Kliknite na Primijeni da potvrdite ove promjene
     
  6. Restartajte računalo
     
  7. Ponovno pokrenite Internet Explorer.
    Sada bi sve trebalo biti u redu.

 

Ako ovo ne pomogne pogledajte na Dopunu ovih uputa.
 
 
Opcija 2preko Control Panela. Ova opcija u pravilu upotrebljava se ako ne možete otvoriti Internet Explorer, ili ako unutar Internet Explorera ne možete otvoriti Tools -> Internet Options.

 

  1. Pritisnite kombinaciju tipki (sve tri zajedno u isto vrijeme) CTRl+ALT+DELETE
     
  2. U ponuđenom odabiru kliknite na Upravitelj zadataka
     
  3. Pod tabom  Procesi, zatvorite sve aplikacije Internet Explorer i/ili sve procese imenovane iexplore (pogledajte sliku 1-2) ili slično (iexplor; iexplorer,...).
    Nemojte zatvarati proces explorer.exe.

    Slika 1-2

  4. Kliknite na Start Menu
     
  5. Kliknite na Control Panel
     
  6. Kliknite na Internetske mogućnosti (eng: Internt Options) - pogledajte sliku 1-1
     
  7. Kliknite na karticu Dodatno (eng: Advanced)
     
  8. Kliknite na "Vrati dodatne postavke"  (eng: Reset)
     
  9. Restartajte računalo (PC)
     
  10. Otvorite Internet Explorer.
    Sada bi sve trebalo biti u redu.

 

Ako ovo ne pomogne pogledajte na Dopunu ovih uputa.

 

Dopuna:

  • Za napredne korisnike, pri vraćanju inicijalnih postavki Internet Explorera može pomoći i dizanje Internet Explorera  bez početne stranice i bez ekstenzija.
    Naredba za takvo dizanje je: „iexplore.exe  -nohome  -extoff“, a može se pokrenuti iz komandnolinijskog okružja.
  • Ako su postavke IE ozbiljno oštećene - oštećeni ili bitno izmijenjeni zapisi u bazi registra (Registry bazi), moguće je da će trebati ukloniti i sve dodatke (Add-ons) i toolbare. Neke toolbare će trebati tražiti i po bazi registra i uklanjati njihove ostatke i tamo, što ne preporučujemo nekvalificiranom osoblju. Preporučujemo da se prije bilo kakvih radova u bazi registra svakako izvrši sigurnosna pohrana (backup) te baze.
  • Na žalost, u nekim slučajevima jedino što može pomoći je vratiti restore point Microsoft Windows operativnog sustava. Za detalje vraćanja Restore pointa Microsoft operativnog sustava obratite se sustavu pomoći tvrtke Microsoft

 

 

Povratak na vrh

 

Microsoft Edge

 

Za vraćanje postavki Edge u početno stanje (samo za Windowse 10 verzije 1709 i noviji):
 

  1. U Windowsima kliknite na Start Postavke (Settings)

    Slika 2-1

     

  2. U Postavkama (Settings) pronađite i kliknite na Aplikacije (Apps) → Aplikacije i značajke (Apps & Features).

    Slika 2-2

     

  3. U popisu instaliranih aplikacija pronađite Microsoft Edge,
    pa tamo kliknite na Napredne opcije (Advanced Options).

    Slika 2-3

     

  4. Odaberite Repair i dalje pratite upute na ekranu.
    (Ako to ne pomogne postupak ponovite s Reset i ponovo pratite upute na ekranu).

    Slika 2-4

     

  5. Ponovno pokrenite Microsoft Edge.
    Sada bi sve trebalo biti u redu.

Povratak na vrh


Mozilla Firefox

 

Vraćanje postavki (zumiranje, prikazivanje kartica, privatnost, mreža, kodiranje, akcije za preuzimanje datoteka, itd.) je jedan od mnogih postupaka koji mogu biti od pomoći u rješavanju problema pri korištenju Firefoxa.
I ovdje postoje dvije opcije - resetiranje postavki Firefoxa na početno stanje, ili brisanje datoteka postavki.
Ove upute mogu se koristiti za verzije Mozilla Firefox web preglednika veće od 57.

 

Opcija 1: Resetiranje Firefoxa na inicijalno stanje

 

Napomena:

 

Kada koristite opciju resetiranja Firefoxa na inicijalno stanje, vaše zabilješke (Bookmarks), lozinke, kolačići (Cookies) i podaci za automatsko ispunjavanje web formi biti će sačuvani.
Međutim dodaci i teme biti će uklonjeni: otvoreni tabovi, prozori i grupe tabova neće biti spremljeni a vaše postavke biti će resetirane.

 

  1. U Firefoxu kliknite na meni, u meniju odaberite Pomoć.

    Slika 3-1

     

  2. U meniju Pomoć odaberite Rješavanje problema.

    Slika 3-2

     

  3. Kliknite na Osvježite Firefox.

    Slika 3-3

     

  4. Potvrdite odabir tako da kliknete na Osvježi Firefox.

    Slika 3-4

     

  5. Na kraju dobiti ćete poruku Uspjeh!

    Slika 3-5


 

Opcija 2: Brisanje datoteke postavki Firefoxa
 

  1. Na vrhu Firefox prozora, kliknite na meni, navigirajte preko podmenija Pomoć i odaberite Rješavanje problema (Slika 3-1 i 3-2)
     
  2. U sekciji Osnovne aplikacije, kliknite na Direktorij profila.
    Otvoriti će se prozor s datotekama vašeg profila.

    Slika 3-6

     

  3. Zabilježite lokaciju ovog direktorija

    Napomena:

    Ako ne možete otvoriti ili koristiti Firefox, pratite ove instrukcije kako bi pronašli vaš profil bez da otvorite Firefox

    1. Za Windows 10/ 8.1
      • Otvorite pretragu (eng: search) (pritisnite Windows tipku + Q na tipkovnici).
      • U polje za pretraživanje upišite %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ bez da pritisnete Enter.
        Pojaviti će se lista profila
      • Kliknite na profil s “default” u imenu da otvorite taj profil u novom prozoru.
    2. Za Windows 7 i Vista
      • Kliknite na Start i u polje za pretraživanje upišite %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ bez da pritisnete Enter. Pojaviti će se lista profila
      • Kliknite na profil s “default” u imenu da otvorite taj profil u novom prozoru.

     

  4. Navigirajte u Direktorij profila tako da u Firefox prozoru Rješavanje problema kliknete na Otvori mapu.
    (ili direktno preko File Explorera, komandnolinijskog okružja ili na neki treći način navigirajte na lokaciju koju ste zabilježili ili zapamtili prema uputama iz točke 3).

     
  5. Locirajte i obrišite datoteku prefs.js (možete ju i preimenovati u na primjer prefs.jsOLD, kako bi sačuvali staru datoteku postavki kao backup).
    Ako pronađete više od jedne datoteke s imenom prefs.js, kao na primjer prefs.js.moztmp ili user.js file, obrišite i njih (ili preimenujte i njih).

     
  6. Kada to izvršite možete zatvoriti prozor profila i restartati ili ponovo otvoriti Firefox.

 

 

Dodatak: pokretanje Firefoxa u Safe modu
 
Za vraćanje postavki Firefoxa u početno stanje može pomoći i pokretanje tog web preglednika u Safe modu.
Postupak je sljedeći:
 

  1. Pokrenite komandnolinijsko okružje,

    Ako imte 64 bitnu verziju Firefoxa napišite sljedeću naredbu:
         "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode

    Ako imate 32-bitnu verziju Firefoxa upišite ovu naredbu:
          "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode

    potom kliknite na Enter.

     
  2. Alternativno, držite tipku SHIFT i istovremeno kliknite na Firefoxovu ikonicu na radnoj površini (Desktopu),
    pa će vas sustav pitati želite li Firefox pokrenuti u Safe Mode.

    Slika 3-7

 

Povratak na vrh

 

 

Google Chrome

 

Za vraćanje postavki Google Chrome u početno stanje možete upotrijebiti jednu od dolje ponuđene dvije opcije

Napomena: ove upute vrijede za Google Chrome verzije 70 i novije


Opcija 1 – Vraćanje postavki preglednika u izvorne zadane vrijednosti

 

  1. Otvorite Google Chrome.
     
  2. Kliknite na Google Chrome meni (ikonu s tri točkice) u gornjem desnom kutu preglednika.

    Slika 4-1

     

  3. Iz tako otvorenog kontekstnog menija odaberite „Postavke“

    Slika 4-2

     

  4. Na dnu prozora postavki odaberite „Napredno

    Slika 4-3

     

  5. Tamo odaberite „Vraćanje postavki preglednika na njihove izvorne zadane vrijednosti“.

    Slika 4-4

     

  6. Na kraju potvrdite željenu akciju tako da kliknete na "Vraćanje postavki na zadano".

    Slika 4-5

     

  7. U većini slučajeva ovo će maknuti sve neželjene dodatke (Add-Ons), tražilice (search providers) kao i neželjene početne stranice.

 

Opcija 2 – Uklanjanje korisničkog profila

  1. Ako aktivnosit opisane pod Opcija 1 ne pomognu, zatvorite Chrome.
     
  2. Otvorite Windows/File Explorer.
     
  3. Navigirajte do lokacije C:\Users\(Ime_korisnika)\AppData\Local\Google\Chrome,
    tamo preimenujte mapu „User Data“ u na primjer  „Backup_User_Data“ ili "Stari profil korisnika“ ili slično.
     
  4. Po ponovnom pokretanju Chrome će automatski kreirati novi korisnički profil odnosno novu mapu „User Data“ i krenuti kao da je prvi puta instaliran.
     
  5. Ovo definitivno vraća potpuno inicijalne postavke u Chrome ...
     

 

Dodatak: pokretanje Chrome u Safe modu
 

Za vraćanje postavki preglednika Google Chrome u početno stanje može pomoći i pokretanje tog web preglednika ua Safe modu. Postupak je sljedeći:

  1. Otvorite Run prozor, unutra napišite:
         "%ProgramFiles(x86)%\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --incognito --disable-extensions

    Slika 3-6

 

Povratak na vrh

 

Safari for macOS

 

U najnovijim verzijama vraćanje postavki web preglednika Safari postao je kompleksan proces.  Potrebno je posebno ukloniti povijest (Remove history), očistiti predmemoriju (Clear the cahce), onemogućiti dodatke i ekstenzije, i više.

 

Zbog toga ovdje dostavljamo samo linkove na neke od korisnijih uputa koje je moguće pronaći na internetu:

  1. How to fully reset Safari on your Mac (na engleskom)
  2. How to reset Safari 12.0 defaults (na engleskom)
  3. How to Reset Safari to Default Settings (na engleskom)

Za sva ostala pitanja vezana uz ovaj problem, korisnicima preporućujemo da se obrate na podršku tvrtke Apple

 

Povratak na vrh

 

 

Provjera programskih prečaca web preglednika

 

Za provjeru i vraćanje inicijalnih postavki programskih prečaca web preglednika na računalu trebate učiniti sljedeće:

 

  1. Kliknite na Start , otvorite All programs (Svi programi).

    Slika 4-1

     

  2. Tamo navigirajte do web preglednika i kada ga locirate, kliknite na njega DESNOM tipkom miša.
     
  3. Iz kontekstnog menija odaberite PROPERTIES (Svojstva).
     
  4. U Properties prozoru locirajte Target i tamo navigirajte do kraja tog naredbenog retka.

    Slika 4-2

     

  5. Locirajte sve zapise IZA kraja naziva vašeg web preglednika i obrišite ih (Delete)
     
  6. Kliknite na Apply (Primijeni)

 

Ovu akciju ponovite za svaki prečac svakog web preglednika na računalu.
 
Alternativno, preporučujemo da to isto obavite i za svaku ikonu svakog web preglednika na radnoj površini (Desktopu).

 

 

 

Povratak na vrh

 

 

Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja
 

 

 

 

 

(posljednji puta revidirano 04.01.2019)
xxxx