TvrtkaPartneri
 

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

   
 
Pretraga Baze Znanja
Traži Opcije
Pitanja i odgovori
ESET Remote Administrator 5
Kako onemogućiti grafičko korisničko sučelje (egui.exe) na klijentskim računalima?

 

Pitanje

  • Kako onemogućiti grafičko korisničko sučelje u ESET-ovim programima

  • Kako konfigurirati ESET Remote Administrator s ciljem kontrole terminal računala s aktivnim ekrn.exe


Odgovor

  1. Onemogućavanje grafičkog korisničkog sučelja korištenjem ESET Remote Administratora
     

  2. Preporučene postavke za klijentska računala na kojima je onemogućeno grafičko korisničko sučelje
     

  3. Rješavanje problema
     

Ako ne koristite ESET Remote Administrator za upravljanje

Provedite ove korake na individualnim klijentskim računalima

Ova metoda primjenjuje se na svakom računalu zasebno kada su ESET-ovi Endpoint proizvodi instalirani na manjim mrežama - do dvadesetak računala.

 

 

I. Onemogućavanje grafičkog korisničkog sučelja korištenjem ESET Remote Administratora

Upozorenje!

Terminal Server mreže: Bitno je da prvo konfigurirate ESET Remote Administrator za kontrolu terminal računala s aktivnom instancom ekrn.exe, jer nakon ovoga nećete moći doći do grafičkog korisničkog sučelja na terminal računalu.

  1. Otvorite ESET Remote Administrator konzolu (ERAC):
    Start  All Programs  ESET  ESET Remote Administrator Console.
     
  2. Kliknite na Tools Policy Manager. 
     

  3. Odaberite konfiguracijske postavke (policy) koje želite modificirati pa potom kliknite na Edit Policy. 

    Slika 1-1
    Kliknite na sliku za povećani prikaz

  4. Proširite Windows desktop v5 Settings Default user interface values.
     

  5. Označite Graphical user interface - prema inicijalnim postavkama polje Value (5) će biti uključeno.
    Uklonite potvrdu u okviru kraj polja Value čime ćete vrijednost promijeniti na No.

    Slika 1-2
    Kliknite na sliku za povećani prikaz

     

  6. Kliknite na Console Yes i spremite promjene. Ove promjene biti će primijenjene na klijentska računala obuhvaćena ovim pravilom sljedeći puta kada se prijave u ESET Remote Administrator.



 

II. Preporučene postavke za klijentska računala s onemogućenim grafičkim korisničkim sučeljem

Onemogućavanje grafičkog korisničkog sučelja može uzrokovati neke probleme u radu. U nastavku je popis potencijalnih konfiguracija koje možete koristiti za rješavanje tih problema.

 

Antivirus i antispyware:

 

Čišćenje
ESET preporučuje da u svim modulima antivirusne i antispyware zaštite postavite razinu čišćenja na "Potpuno čišćenje" u prozoru postavki sustava ThreatSense - u svakom od tih modula pod Podešavanje sustava ThreatSense kliknete na Podešavanje...  i iz tog prozora od stabla s lijeve strane odaberite Čišćenje. Klizač pod Razina čišćenja pomaknite do Potpuno čišćenje.
 
Filtriranje SSL protokola
Ako je potrebna administracija SSL protokola, ESET preporučuje da aktivirate opciju Blokiraj komunikaciju koja koristi certifikat. Iz glavnog prozora ESET programa pritisnite tipku F5 na vašoj tipkovnici. Iz prozora Naprednog podešavanja, proširite Web i e-pošta Filtriranje protokola SSL Certifikati. Pod Kraj valjanosti certifikata odaberite Blokiraj komunikaciju koja koristi certifikat.

 

Aktualizacija
ESET preporučuje da odaberete  Nemoj nikad restartati računalo i Nemoj nikad nadograditi programske komponente. Iz glavnog prozora ESET programa pritisnite tipku F5 na vašoj tipkovnici. Iz prozora Naprednog podešavanja, kliknite na Aktualizacija Postavke i tamo pod Napredno podešavanje aktualizacije kliknite na Podešavanje. Ove opcije nalaze se u kartici Način nadogradnje pod Restart nakon nadogradnje programskih komponenti odnosno pod Nadogradnja programskih komponenti.

 

Klijenti e-pošte
Onemogućavanje grafičkog korisničkog sučelja rezultira u nekoliko promjena u načinu na koji vaš ESET sigurnosni proizvod radi s klijentima e-pošte: 

  1. Budući da nećete primati sigurnosne obavijesti, morate konfigurirati vaš ESET proizvod tako da ne traži akciju korisnika kada detektira prijetnju. Iz prozora "Napredno podešavanje", kliknite na Web i e-pošta Zaštita klijenta e-pošte. Pod Podešavanje sustava ThreatSense kliknite na Podešavanje...  i iz tog prozora od stabla s lijeve strane odaberite Čišćenje. Klizač pod Razina čišćenja maknite do Potpuno čišćenje 
     
  2. U antispamu, popise adresa (sigurne adrese, spam-adrese, liste izuzetaka) morate dodavati iz ERA, budući da te opcije neće biti dostupne na terminalima
     
  3. Neke stavke na padajućem izborniku ESET-ove alatne trake u klijentu e-pošte će biti neaktivne, npr. Podešavanje Antispama, Adresari i Pomoć.

     

Planirani zadaci (Schedules)
Planirani zadaci uzrokovani prijavom (logiranjem) korisnika neće raditi bez grafičkog korisničkog sučelja jer ESET-ovi proizvodi nadgledaju pokretanje procesa egui.exe pri prijavi korisnika. Ako bilo koji od vaših planiranih zadataka zahtijeva prijavu korisnika da bi se pokrenuo, rekonfigurirajte ih tako da se aktiviraju po nekom drugom događaju. Iz glavnog prozora ESET-ovog programa odaberite Alati i tamo pronađite i aktivirajte Planer. U području planiranih stavki, kliknite na postojeća pravila koja se pokreću pri prijavi korisnika i zatim na Uredi... . U prozoru "Uređivanja zadataka" odaberite neki drugi događaj koji pokreće zadatak, a ne Prijava korisnika, npr. Prilikom svakog pokretanja računala ili Svakodnevno prilikom prvog pokretanja računala.

 

Osobni firewall

Upozorenje!

ESET izričito odvraća od instaliranja ESET Endpoint Security na servere (ni naša služba podrške ne može podržavati takve instalacije) zbog brojnih razloga.

Glavni problem je da nakon instalacije ESET Endpoint Security na server ESET-ov osobni firewall može blokirati konekcije prema serveru, čak i one koje iniciraju administratori pokušavajući pristupiti tom serveru preko mreže.

ESET preporučuje da za konfiguriranje osobnog firewalla (na računalima s onemogućenim grafičkim korisničkim sučeljem i instaliranim programom ESET Endpoint Security) koristite niže navedene sugestije.

 

Filtarski način rada
ESET preporučuje da koristite jedan od sljedećih načina filtriranja (molimo da ne koristite druge načine): Automatski način rada, Automatski način rada s iznimkama (korisnički definirana pravila) ili Način rada na temelju pravila.

Pravila i zone
ESET preporučuje da postavite željeno ponašanje vašeg osobnog firewalla kada mijenjate postavke mrežnog adaptera. Iz glavnog prozora ESET programa pritisnite tipku F5 na vašoj tipkovnici. Iz prozora Naprednog podešavanja, proširite Osobni firewall Pravila i zone Pouzdana zona Podešavanje Napredne postavke... i tamo odaberite potvrdni okvir kraj Ne prikazuj dijaloški okvir s postavkama načina zaštite računala u mreži.

Otkrivanje preinaka aplikacije
U popis aplikacija izuzetih iz provjere morati ćete dodati pouzdane aplikacije koje se povremeno ažuriraju, budući da korisnici neće moći vidjeti poruke upozorenja s pitanjem žele li dopustiti ta ažuriranja. Da aplikaciju izuzmete iz provjere, otvorite prozor Naprednog podešavanja i kliknite na Osobni firewall Otkrivanje preinaka aplikacije. Tamo kliknite na Dodaj... kako bi u tu listu dodali aplikacije kojima ćete dopustiti da se ažuriraju bez provjera. 

Možete u potpunosti onemogućiti detekciju preinaka aplikacija tako da uklonite odabir u potvrdnom okviru kraj Aktiviraj otkrivanje aplikacija u području Otkrivanje preinaka aplikacija koje podržavaju mrežni rad, ali to će smanjiti sigurnost vašeg računala i podataka. Mi ne preporučujemo ovu akciju.


 

 

III. Rješavanje problema

 

Microsoft Outlook prikazuje sljedeću poruku pogreške:

  • "The Add-in ESET Outlook Plug-in (C:\PROGRA~1\ESETESETNO~1\EPLGOU~1.DLL) cannot be loaded and has been disabled by Outlook. If no update is available, please uninstall the Add-in."
  1. Ako se pojavi ova poruka, obrišite datoteku extend.dat korisničkog računa na kojem se pojavila ova poruka pogreške. Prema inicijalnim postavkama ta datoteka se nalazi u mapi C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Outlook će automatski ponovno kreirati datoteku pri sljedećem pokretanju i ovaj problem se više ne bi smio dešavati.

  2. Ostali klijenti e-pošte, kao što su Microsoft Outlook Express, Microsoft Windows Mail i Microsoft Windows Live Mail također mogu (vrlo rijetko) iskazivati probleme pri integraciji s ESET-ovim programima, no to je najčešće uzrokovano prisutnošću drugog sigurnosnog programa osim ESET-ovog programa.
     


 

Onemogućavanje grafičkog korisničkog sučelja na individualnim klijentskim računalima
 

  1.  Otvorite ESET-ov Endpoint program (Kako otvoriti glavni prozor ESET programa?).
     

  2. Iz glavnog prozora ESET programa pritisnite tipku F5 na vašoj tipkovnici da pristupite prozoru Naprednog podešavanja. Tamo proširite Računalo pa kliknite na HIPS.
     

  3. Uklonite odabir u potvrdnom okviru kraj Aktiviraj samozaštitu. Pojavit će se upozorenje da je potrebno restartati računalo da bi promjene stupile na snagu, pa u tom upozorenju kliknite na U redu. Potom restartajte računalo kako bi ova promjena bila prihvaćena.

Slika 2-1
Kliknite na sliku za povećani prikaz

  1. Pritisnite tipku Windows + R
     
  2. Korisnici Windowsa XP, Vista i Windows 7: U komandnu liniju upišite "msconfig", pa potom kliknite na OK.
    Korisnici Windowsa 8: u komandnu liniju upišite "taskmgr", pa potom kliknite na OK.
     
  3. Korisnici Windowsa XP, Vista i Windows 7: U prozoru System Configuration, odaberite karticu Startup.
    Korisnici Windowsa 8/8.1: U Upravitelju zadataka (Task Manager) odaberite karticu Polazni programi.
    1. Korisnici Windowsa Vista/7: Uklonite odabir u potvrdnom okviru kraj ESET Endpoint Security, ESET Endpoint Antivirus, ESET Smart Security ili ESET NOD32 Antivirus i potom kliknite na OK.

Slika 2-2

 

  1. Korisnici Windowsa XP: Uklonite odabir u potvrdnom okviru kraj egui pa kliknite na OK.

Slika 2-3

  1. Korisnici Windowsa 8/8.1: U Upravitelju zadataka kliknite na ESET Main GUI, pa potom kliknite na Onemogući.

Slika 2-4

Nakon što su ove promjene izvršene, grafičko korisničko sučelje se više neće pojavljivati.

 

 

 

 

(posljednji puta revidirano 06.11.2014)