TvrtkaPartneri
 

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

   
 
Pretraga Baze Znanja
Traži Opcije
Pitanja i odgovori
ESET programi za Windowse
Kako radi antispam ocjenjivanje i filtriranje poruka e-pošte u ESET-ovim proizvodima?

 

Pitanje

  • Kako radi Antispam u ESET-ovim programima?

 

Detalji

Neželjene poruke e-pošte koje zovemo i spam, spadaju među najveće probleme elektronske komunikacije. Spam predstavlja i do 80% svih poruka e-pošte.
Antispam zaštita služi za zaštitu od tog problema. Kombinirajući nekoliko učinkovitih principa, antispam modul filtrira dolazne poruke kako bi vaš inbox što je više moguće oslobodio spam poruka.
 

Ovaj članak odnosi se na ESET-ove Windows programe za kućne korisnike (osim NOD32 Antivirus), ESET Endpoint Security te na ESET Mail Security for Microsoft Exchange Server

 

Odgovor


ESET Antispam tehnologija dodjeljuje spam ocjenu svakoj skeniranoj poruci e-pošte kojima se pri tome dodjeljuje spam vrijednost od 0 do 100. Ovaj rezultat proizlazi iz mnogih izvora, uključujući:

  • Organizacije za ocjenjivanje poruka e-pošte (Mail reputation authorities)
  • Prethodne poruke e-pošte skenirane od strane ESET-ovog proizvoda instaliranog na tom računalu
  • Pravila (Rules)
  • Bijele liste (Whitelists)
  • Crne liste (Blacklists)
  • Podudaranje ključnih riječi (Keyword matching)
  • Popis adresa e-pošte

 

Korištenjem ocjene pridružene svakoj poruci e-pošte ESET Antispam tehnologija će klasificirati poruke u jednu od četiri kategorije:

  • "Poruke ocijenjene kao NISU SPAM" (NOT SPAM) – spam ocjena poruke je manja ili jednaka vrijednosti postavljene za prag spam ocjene za tretiranje poruke kao da nije spam.
  • "Poruke ocijenjene kao vjerojatno NISU SPAM" (probably NOT SPAM) - spam ocjena poruke je manja ili jednaka vrijednosti postavljene za prag spam ocjene za tretiranje poruke kao da je vjerojatno spam
  • "Poruke ocijenjene kao vjerojatno jesu SPAM" (probably SPAM) - spam ocjena poruke je jednaka ili veća od vrijednosti postavljene za prag spam ocjene za tretiranje poruke kao da vjerojatno je spam
  • "Poruke ocijenjene kao SPAM" – spam ocjena poruke je jednaka ili veća od vrijednosti postavljene za prag spam ocjene za tretiranje poruke kao da je spam
     

Inicijalno određene ocjene za svaku od tih kategorija su:

  • Poruke ocijenjene kao NISU SPAM – 0 do 10
  • Poruke ocijenjene kao vjerojatno NISU SPAM – 11 do 50
  • Poruke ocijenjene kao vjerojatno jesu SPAM – 51 do 89
  • Poruke ocijenjene kao SPAM – 90 do 100
     

Ocjena za svaku poruku e-pošte zapisana je u Dnevnik Antispam zaštite (Antispam protection log).
 

U ESET Endpoint Security, ESET Smart Security Premium i ESET NOD32 Internet Security:
 

  • Prema inicijalnim postavkama ocjene neće biti upisivane u Dnevnik.
     
  • U ESET Mail Security, poruke s ocjenom ispod 50 neće se pojavljivati u Dnevniku Antispam zaštite (Antispam protection log).

 


Filtriranje poruka e-pošte


Ovisno o tome kako je antispam ocjenjivanje definirano u određenom programu i o antispam ocjeni skenirane poruke e-pošte, ta poruka e-pošte biti će:

  • Isporučena u Inbox primatelja
  • Isporučena u Inbox primatelja i zapisana u Antispam dnevnik
  • Isporučena u SPAM ili JUNK mapu e-pošte
  • Isporučena u Inbox primatelja i označena kao SPAM
     

Antispam tehnologija utjecati će samo na poruke u kategoriji "Poruke ocijenjene kao SPAM" odnosno samo poruke e-pošte s antispam ocjenom 90 ili višom. Sve ostale poruke neće biti micane.
Ako je poruka e-pošte u Antispam dnevniku, provjerite akciju poduzetu za tu poruku e-pošte.
 

 

Za ESET Endpoint Security / ESET Smart Security Premium / ESET NOD32 Internet Security:

  • Poruka maknuta u mapu SPAM (Moved to spam folder) – Poruka je identificirana kao spam od strane ESET-ovog proizvoda ili označena kao spam od strane korisnika.
    Prema inicijalnim postavkama ta poruka biti će maknuta u mapu SPAM (ili na alternativnu lokaciju ako to korisnici drugačije definiraju).
  • Poruka maknuta u Inbox (Moved to inbox) – Poruka je od strane korisnika označena da nije spam. Korisnik je poruku iz Spam mape maknuo u Inbox.
  • Poruka označena kao SPAM (Marked as SPAM) – Poruka je od strane korisnika označena da je spam. Poruka e-pošte biti će obrađena temelju postavki antispam zaštite.
  • Poruka označena da NIJE SPAM (Marked as NOT SPAM) – Poruka je od strane korisnika označena da nije spam. Poruka je iz Spam mape maknuta u Inbox.

 

 

Za ESET Mail Security for Microsoft Exchange 7.x / 6.x:

  • No action (nema akcije) – ostaviti poruku čak i ako je označena kao spam.
  • Quarantine message (poruka u karanteni) – Poruka je maknuta u karantenu. Za više informacija o karanteni i njenom upravljanju pročitajte ovaj ESET-ov članak baze znanja (na engleskom): Quarantine manager settings
  • Reject message (odbačena poruka) – Poruka je odbačena i SMTP odgovor o odbijanju (SMTP reject answer) je poslan pošiljatelju
  • Drop message silently (Tiho odbacivanje poruke) – Poruka je obrisana (silent drop) i nikakva NDR (Non-Delivery Report) poruka nije poslana pošiljatelju
     

Za više informacija o ESET Mail Security antispam zaštiti pročitajte :
   -   članak Antispam protection u sustavu online pomoći za ESET Mail Security for Exchange verzije 7.1 (link na članak na engleskom).
   -   sekcije 4.1.4 – 4.1.6 u ESET Mail Security for Microsoft Exchange 6 User Guide (link na PDF dokument na engleskom).

 

 

Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja
 

 

 

 

(posljednji puta revidirano 20.04.2018)
SOLN3459