TvrtkaPartneri
 

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

   
 
Pretraga Baze Znanja
Traži Opcije
Pitanja i odgovori
ESET programi za Windowse
ESET Smart Security Antispam informacije i uobičajeni problemi

 

Antispam ponašanje i interakcije s korisnikom

Antispam modul detektira neželjene poruke e-pošte na dva načina. Prvi način je preko osnovnog seta pravila koja su dizajnirana da automatski filtriraju neželjene poruke e-pošte.Ta pravila su uključena prema zadanim postavkama tijekom instalacije programa i nadograđuju se zajedno s nadogradnjama baze podataka virusnih potpisa. Drugi način na koji Antispam modul detektira neželjene poruke e-pošte je preko Bayesian filtera. Bayesian filter može biti treniran za svakog korisnika posebno tako da korisnik inicijalno označi dovoljni broj ulaznih poruka kao spam ili legitimne poruke.

Ako redovito dobivate spam s određenih adresa, možete ih dodati na crnu listu (eng: Blacklist). Ako želite da poruke s određene adrese nikada ne budu označene kao spam dodajte te adrese na bijelu listu (eng: Whitelist). Po inicijalnim postavkama adrese primatelja poruka koje se šalju s Vašeg računala biti će dodavane na bijelu listu.

Više o tome kako dodati neku adresu na crnu listu ili ukloniti neku adresu s te liste možete pronaći ovdje

Više o tome kako dodati neku adresu na bijelu listu ili ukloniti neku adresu s te liste možete pronaći ovdje

 

Sljedeći dio ovog teksta namjerava objasniti kako nastaviti kada primite neželjenu poruke e-pošte

 

Neželjena poruka pristigla je u moj inbox, što trebam napraviti?

Ako poruka nije bila filtrirana ESET-ovim programom, najvjerojatnije je da se radi o nepoznatom tipu neželjenih poruka koji bi trebao biti označen kao spam. Kako bi to napravili, odaberite poruku i kliknite na oznaku  Spam na ESET Smart Security Toolbaru.
 

Poruka je označena kao spam ali nije spam

Ako je ispravna poruka označena kao spam, treba biti reklasificirana. Kako bi to napravili, odaberite poruku i kliknite na oznaku  Not Spam na ESET Smart Security Toolbaru.
 

Redovito dobivam spam s određenih adresa

U slučaju da redovito dobivate neželjene poruke s određenih adresa, te adrese možete dodati na crnu listu. Kako bi dodali adresu na crnu listu, odaberite neželjenu poruku s te adrese i pritisnite ALT + S, ili kliknite na Add to BL na ESET Smart Security Toolbaru. Listu adresa dodanih u crnu listu možete vidjeti u glavnom prozoru podešavanja Antispam zaštite ESET Smart Security programa. Kako bi dodali / izmijenili / obrisali određeni unos u tom popisu, mišem dođite do željene adrese, kliknite desnom tipkom miša i iz kontekstnog menija odaberite akciju koju želite izvršiti te ju izvršite.

 

Antispam modul označava kao spam poruke s adresa koje su pouzdane

Adrese koje smatrate pouzdanima možete dodati na listu pouzdanih adresa odnosno na bijelu listu. Kako bi adresu dodali na bijelu listu odaberite poruku s tom adresom i kliknite na Add to WL na ESET Smart Security Toolbaru.

 

Kontrola na strani servera

Kontrola na strani servera je tehnika za identifikaciju masovnih spam poruka bazirana na broju primljenih poruka i reakcijama korisnika. Svaka poruka ostavlja jedinstveni "digitalni otisak"  na serveru bazirano na sadržaju poruke koji je u stvari jedinstveni ID broj koji ne govori ništa o sadržaju poruke. Dvije identične poruke imati će identične digitalne otiske, dok će poruke sa različitim sadržajima imati različite otiske.

Kada je poruka označena kao spam njezin digitalni otisak spremljen je na serveru. Ako server primi više poruka s istim digitalnim otiskom, otisak se sprema u bazu podataka spam digitalnih otisaka, Kada skeniraju ulazne poruke, ESET-ovi programi šalju sve digitalne otiske poruka zbog usporedbe sa bazom podataka spam digitalnih otisaka. Server vraća informaciju o tome koji su digitalni otisci već od strane korisnika označeni kao spam.

 

Bayesian filter (ESET Smart Security verzija 4.0 i starije) 

Bayesian spam filtriranje je vrlo efikasna forma filtriranja poruka e-pošte korištena od strane gotovo svih antispam proizvoda. U stanju je otkriti neželjene poruke s visokim stupnjem preciznosti i može se prilagoditi prema željama pojedinačnih korisnika.

Bayesian filter funkcionira na sljedećem principu: u prvoj fazi odvija se proces učenja. Korisnik ručno označava poruke kao legitimne ili kao spam (normalno 200/200). Filter analizira obje kategorije i uči, na primjer da spam uobičajeno koristi riječi kao "viagra" ili "rolex" te da su legitimne poruke u pravilu slane od strane članova obitelji ili od adresa iz korisnikove liste kontakata. Jednom kada je broj procesiranih poruka potreban za uspostavljanje inicijalnih pravila  dovoljan za uspostavljanje inicijalnih pravila Bayesian filter može svakoj poruci dodijeliti određeni "spam index" i prema tome može odlučiti da li je poruka spam ili nije.

Glavna prednost Bayesian filtera je njegova fleksibilnost. Na primjer, ako je korisnik biolog, sve ulazne poruke vezane uz biologiju ili povezane grane studija će generalno dobiti manji indeks vjerojatnosti. Ako poruke sadrže riječi koje bi drugačije bile kvalificirane kao neželjene, ali su poslane od nekoga s kontaktne liste, biti će označene kao legitimne zato što pošiljatelji s kontaktne liste smanjuju ukupnu vjerojatnost da je poruka spam

 

 

Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja
 

 

 

 

 

(posljednji puta revidirano 06.10.2016)
SOLN0107