TvrtkaPartneri
 

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

   
 
Pretraga Baze Znanja
Traži Opcije
Pitanja i odgovori
Pronađen je virus!
Kako prepoznati je li računalo zaraženo malicioznim programima (virusima)?

 

Pitanje

  • Kako mogu prepoznati je li računalo zaraženo malicioznim (zlonamjernim) programima (virusima, crvima, trojancima, itd...)

 

Simptomi se ne moraju odnositi na maliciozne programe:


Primjeri navedeni u nastavku su česti simptomi virusa ili nekih drugih malicioznih programa (malwarea).

Računalo može iskazivati mnoge od tih simptoma zbog legitimnih razloga nevezanih uz malware kao što su nekompatibilnosti instaliranog softvera ili hardvera ili nestabilnost operacijskog sustava.

 

Odgovor

 

Simptomi malicioznih programa koji utječu na trenutno instaliran ESET-ov antivirusni program:

  • ESET program je onemogućen ili zbog bilo kojeg razloga ne može više biti pokrenut,
  • Otkrivena je prijetnja ili se stalno pojavljuje ESET-ov crveni prozor upozorenja s opisom otkrivene prijetnje,
  • Od ESET-ovog firewalla dobivate česta upozorenja o nepoznatom programu,
  • Dobivate skočne prozore s upozorenjima od lažnih antivirusnih programa (link na članak na engleskom) koji tvrde da je računalo inficirano višestrukim infekcijama.

 

Simptomi malicioznih programa koji utječu na konekciju s Internetom

  • Dobivate poruke pogreške oblika "Internet Explorer could not display the page" kada pokušavate pristupiti određenim web stranicama,
  • Web preglednik koji koristite (npr: Microsoft Edge ili Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera) se zamrzava, visi ili ne reagira,
  • Početna stranica web preglednika je promijenjena,
  • Pristup web adresi www.eset.com je blokiran,
  • Prebačeni ste na neku drugu web stranicu, a ne na onu na koju ste željeli ići,
  • Zatrpani ste brojnim skočnim prozorima unutar web preglednika,
  • U web pregledniku pojavile su se strane ili nepoznate alatne trake (toolbari).

 

Simptomi malicioznih programa koji utječu na performanse operacijskog sustava:

  • Računalo radi sporije no što je to uobičajeno,
  • Računalo se smrzava, visi ili ne reagira,
  • Na radnoj površini (Desktopu) su se pojavile nove ikone koje ne prepoznajete,
  • Računalo se restarta samo od sebe, a to nije uzrokovano posljedicom nadogradnje operacijskog sustava (Windows Update),
  • Pojavljuju se neuobičajene poruke pogrešaka (npr: poruke koje ukazuju da nedostaju ili su oštećene sistemske datoteke ili direktoriji),
  • Ne možete pokrenuti upravljačku ploču, (Control Panel), upravitelja zadataka (Task Manager), editora baze registra (Registry Editor) ili naredbeni redak (Command Prompt).

 

Simptomi malwarea u porukama e-pošte (e-mailovima):

  • U svoj poštanski sandučić (mailbox) e-pošte primate poruke bez oznake pošiljatelja ili subjekta,
  • Drugi dobivaju spam poruke poslane s adrese e-pošte koju koristite, uz korištenje nekog klijenta e-pošte koji ne koristite (npr: Microsoft Outlook, Outlook Express/Windows Mail, Windows Live Mail, Eudora ili Mozilla Thunderbird).

 

 

 

Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja
 

 

 

 

 

(posljednji puta revidirano 27.03.2018)
SOLN2563