TvrtkaPartneri
 

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

NORT - Baza znanja

Kontaktirajte podršku

   
 
Pretraga Baze Znanja
Traži Opcije
Pronađen je virus. Što da napravim?

 

Problem

  • Sumnjate da je računalo inficirano malicioznim programom (virusom, crvom, trojancem, ...)
  • Simptomi koje ste uočili na računalu odgovaraju simptomima opisanim u ovom našem članku.
  • Preporučeno vam je od strane naše službe tehničke podrške da obavite preliminarne korake u rješavanju problema.

 

Rješenje

 

Ako ste se suočili s nekim od gore navedenih problema slijedite upute u nastavku.

Te upute osigurati će da sami uklonite infekciju ili pomognete našoj službi tehničke podrške pri rješavanju vašeg problema.

 

Prije početka:

  • Čim prije izvršite sigurnosnu pohranu (backup) svih važnih i vrijednih datoteka s Vašeg računala.
    Iako je generalno sigurno, čišćenje računala uvijek donosi rizik od gubitka vaših podataka.

    Kako izvršiti backup podataka?
     
  • Izvršite dolje navedene upute po redoslijedu kako su ovdje navedene.
    Kad jednom završite pojedini korak, nastavite na sljedeći.
     
  • Ako ne možete izvršiti neki od ovdje navedenih koraka, svejedno nastavite na sljedeći korak
    (a za potrebe naše podrške obavezno navedite koji korak niste mogli izvršiti).
     
  • Ako Vam se učini da je problem riješen prije izvršenja svih ovdje navedenih koraka, mi preporučujemo da ipak izvršite i sve preostale korake u postupku rješavanja ovog problema.
     
  • Pročitajte upute iz ovog članka naše baze znanja ako zbog malicioznih programa nema Internet konekcije

 

 

  1. Ovaj članak spremite ili za njega dodajte oznaku (bookmark)

    Neki od ovdje navedenih koraka traže restart sustava ili odlazak na druge web adrese.
    Prije nastavka preporučujemo da označite ovu web adresu u svojem web pregledniku (bookmark), ispišite ju, ili ju pratite na drugom računalu/uređaju tako da možete pratiti što treba napraviti.

     
  2. Ako imate instaliran i aktivan ESET-ov program, pokrenite skeniranje računala:
    .
     
  3. Pokrenite ESET Rogue Application Remover (ERAR)

    ESET Rogue Application Remover (ERAR) će detektirati i pokušati ukloniti najčešće prisutne maliciozne programe (datoteke) koje inficiraju računalo ili vrše neželjene promjene na Registry bazi tog računala.
    .
  4. Pokrenite ESET Online Scanner (koristeći inicijalne postavke)

    ESET Online Scanner prati računalni sustav na drugačiji način od uobičajenog ESET skeniranja računala. Da pokrenete ESET Online Scanner slijedite korake opisane u sljedećem članku:

    Ostavite uočene prijetnje u karanteni!


    Tijekom skeniranja računala ESET Online Scanner će sve inficirane datoteke automatski ukloniti u Karantenu - što je potpuno sigurno.
    Uočene prijetnje možete ostaviti u karanteni - a to je korisno i za daljnju analizu problema.
    Datoteke u karanteni više se neće moći pokretati na računalu jer su pohranjene u inertnom enkriptiranom obliku, i uvijek ih je moguće kasnije ukloniti (obrisati).

     

     

  5. Restartajte računalo i pratite njegovo ponašanje

    Ako nakon provođenja koraka od 1-4 i restarta računala više ne uočavate probleme koji su Vas doveli do ovog članka ne morate nastaviti dalje, na članak 6. 
    Ako je situacija i dalje neriješena odnosno niste mogli ukloniti maliciozne programe, nastavite na korak 6.

     

    Napomena:


    Ako koraci 1 - 4 ublaže simptome koje ste iskusili ali niste bili u stanju izvršiti jedan od koraka, preporučujemo da još jednom izvršite onaj korak koji prije niste mogli izvršiti.


     
  6. Prikupite logove i kontaktirajte našu službu podrške

    Prikupite s tog računala ESET Log Collector ili sllijedeće zapise: Dnevnik otkrivenih prijetnji, Dnevnik skeniranja računala i SysInspector zapis.
    Tako prikupljene logove pošaljite nam u privitku poruke e-pošte prema uputama na ovim linkovima:
    .

 

 

Dodatne informacije i linkovi na povezane članke baze znanja
 

 

 

 

(posljednji puta revidirano 27.03.2017)
SOLN2505